Tuesday 6 October 2015

B-complex mampu meredakan stress

Assalammualaikum :)



Alhamdulilah dah masuk bulan 10 2015 . Alhamdulilah juga akma dah naik Supervisor dalam Shaklee dan akma dah mula gengam BONUS 4 FIGURE dalam shaklee. Sungguh tak terkata bila akma dah mulakan kehidupan dengan title baru dalam shaklee. Sungguh nikmat allah berikan memang tak mampu digambarkan.

Sebelum akma memulakan cerita akma dengan melangkah ke bulan baru tahun ini . Akma nak ajar korang semua cara MENGATASI STRESS yang melampau. Memang stress kita tak mampu nak elak dalam kehidupan seharian kita namun ada cara untuk atasi stress ni sebenarnya .

Sebelum melangkah bulan 10 akma mengalami stress yang sungguh melampau. Sampai ke klinik untuk masuk air sebab badan dah lemah sangat. Almaklumlah akma kalau dah melayan jiwa ni sampai lupa nak isi perut kan. So memang lah tak de tenaga. Perkara yang akma tak jangka berlaku pada bulan 9 , allah telah menggantikan sesuatu yang indah pada bulan 10 namun tetap masalah itu terus melanda akma.



Antara langkah yang akma amik untuk mengurangkan stress ialah : 


1)   MENANGIS !

      YES !!! selain meraung , menjerit akma lebih suka menangis. Menangis dan terus menangis sambil layan lagu-lagu sedih. Normally akma lebih suka dengar lagu korea even tak paham tapi penyampaian lagu yang sedih tu dapat menusuk hati. Aiceehhh menusuk kate kan . Lepas dah puas menangis akma akan tengok muka akma sendiri kat cermin sampai akma tergelak sendiri.

2)   BERJOGING.

       Dengan berjoging sebenarnya mampu kurangkan stress. Dengan berlari ni sebenarnya membantu melancarkan peredaran darah malah dapat kosongkan fikiran kita. Kalau tak percaya cubalah korang berlari kat taman ke, tasik ke, KLCC tu ke tak pun pergi gym . Normally akma lebih gemar ke Gym or Titiwangsa and my favorite place is BROGA !!! Allah bila penat memanjat tu kan lepas tu sampai puncak tengok pula matahari naik or langit yang membiru tu allah ketenangan tu hanya allah je yang tahu.

3)  TIDUR

      Tidur ? hmmm tak sangat sebenarnya kalau tidur ni . Tapi setengah orang kalau dorang stress mesti dorang lebih gemar untuk tidur. Bagi dorang tidur ni mampu kosongkan minda sebab lepas bangun tu tak ada dah stress . Sebenarnya pada akma tak juga sebabnya kalau tidur then bangun akma lebih stress. Depends pada korang nak macam mana.


4)  BERCAKAP PADA PENCIPTA !

     YES !!! sungguh akma tak tipu. Sepanjang minggu masalah yang menghantui akma, akma lupa bahawa hati akma sebenarnya allah yang pegang. Tapi akma hanyut dengan cara lain.. Akma lebih memilih untuk menangis dan buat benda lain berbanding sujud pada allah. Namun alhamdulilah allah buka mata akma untuk sedar bahawa sujud padanya adalah lebih tenang berbanding buat benda lain. Merayu dan mengadu pada allah merupakan perkara yang lebih baik berbanding terus hanyut. Percaya lah kalau kita mengadu kesusahan kita pada allah , inn shaa allah Allah pasti membantu kita . Allah akan pegang kita dari terus jatuh dan rebah. Allah akan bantu kita untuk bangun kembali dengan kekuatan baru . Allah tak kan biarkan kita terus dengan ujian yang berat . Percaya lah allah sayang pada semua umatnya. Buat lah solat hajat, istiqarah , tahajud, dhuha dan jangan lah tinggal solat wajib. Bercakap lah pada allah , mengadulah pada dia, sesungguhnya dia MAHA MENDENGAR dan MAHA MENGETAHUI.


5)  B-COMPLEX SHAKLEE MAMPU TANGGANI STRESS!



Selain tu akma mula amik B-COMPLEX sebab ? B-COMPLEX ni main function nya mampu tanggani stress.Plus jerawat yang dah tumbuh sebab stress pun akan mengecut tau .


Apakah Manfaat Utama Vitamin B Complex Shaklee ?

1) Menukarkan makanan  kepada tenaga - B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

2) Melawan Tekanan - B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan, stress dan insomnia.

3) Membantu Tumbesaran - B Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4) Kesihatan Rambut B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.

5) Kesihatan Mata B Complex Shaklee mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.

6) Mengurangkan risiko mendapat anemia - B Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

7) Meredakan Senggugut B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8)  Mengurangkan risiko mendapat Perleche B Complex Shaklee boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis),  jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.

9) Detoksifikasi - Meredakan Alahan.


BERJAGA LEBIH BAIK DARI MERAWAT  :)


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi Akma di:

Nur Fadziatul Akma binti Fachroedin

♥ whatsApp : 01123780862

♥ Emel : thasusa95@yahoo.com

♥ Instagram : shaklee_akma

CARILAH SID SHAKLEE YANG MAMPU MEMBANTU AWAK BUKAN HANYA INGINKAN DUIT DARI AWAK 





1 comment:

  1. Boleh dikatakan hari-hari mengambil B-complex untuk mengatasi masalah keletihan.

    ReplyDelete